zdravim vas.mam velky problem moje ZX 1.6 papa vyse 10 pri jazde cca 60km/h a motor ma zly tah. vymenil som lambdu sviecky cerpadlo filter a all co sa dalo.plis neviete mi poradit? dakujem
zdravim vas.mam velky problem moje ZX 1.6 papa vyse 10 pri jazde cca 60km/h a motor ma zly tah. vymenil som lambdu sviecky cerpadlo filter a all co sa dalo.plis neviete mi poradit? dakujem
Mal som cosi podobne, vymenil som vsetko, ale mam pocit ze pomohla vymena vahy vzduchu - MAF senzor - neviem presne ako sa to vola, je to na takom Zetkovom plechu na lavej prednej strane pred motorom, asi 5x7 cm velke, na troch sroboch, ide tam konektor a hadicka odspodu.
Mozno ti to pomoze
Mal som cosi podobne, vymenil som vsetko, ale mam pocit ze pomohla vymena vahy vzduchu - MAF senzor - neviem presne ako sa to vola, je to na takom Zetkovom plechu na lavej prednej strane pred motorom, asi 5x7 cm velke, na troch sroboch, ide tam konektor a hadicka odspodu.
Mozno ti to pomoze
Dopresním predchádzajúci príspevok: buď má auto váhu vzduchu, alebo MAP senzor. V tvojom prípade pôjde na 99% o MAP senzor (snímač absolútneho tlaku v nasávacom potrubí). Skontroluj, či hadička, ktorá k nemu vedie nie je poškodená alebo povytiahnutá. Čidlo sa dá provizórne otestovať protitlakom - nesmie prepúšťať tlak. Postačí na to obyčajná ručná hustilka, pripojená k hadičke, ktorá k MAP vedie. Opatrne stláčaš pumpičku a v istom bode musí byť patrný odpor. Tlak by nemal ubúdať, čo zistíš tak, že po hustilka nejde ľahko stlačiť ďalej.
Ja by som sa ale najskôr zameral na snímač teploty vody. ECU si môže myslieť, že je ešte voda studená a zmes je stále obohacovaná (ľudovo povedané to ide na "sytič" aj keď je motor zohriaty). Čidlo nájdeš zozadu motora, našroubované do telesa termostatu. Má bledomodrý konektor s dvomi pinmi. Pri zoriatom motore by si na ňom mal namerať 250-300ohmov, pri studenom rádovo kiloohmy. Ak by bolo vadné, nové stojí do 500,-Sk. Vadný môže byť ale aj konektový spoj a vedenie od neho.
Najideálnejšie by teda bolo, merať tieto hodnoty na konektore ECU. Keby si napísal o aké vstrekovanie ide, možno by som pohľadal aj na ktorých pinoch presne treba merať. Predpokladám že máš motor BDY alebo BDZ a ECU Magneti Marelli, ale treba kuknúť ktorý presne typ (MMG5, MMG6...). Skús sa kuknúť.
predtým, ako by som sa pustil do vyššie uvedených pokusov, skúsi by som skontrolovať a prečistiť konektory v motorom priestore, špeciálne tie čo sú nad horným silentblokom motora.
Dopresním predchádzajúci príspevok: buď má auto váhu vzduchu, alebo MAP senzor. V tvojom prípade pôjde na 99% o MAP senzor (snímač absolútneho tlaku v nasávacom potrubí). Skontroluj, či hadička, ktorá k nemu vedie nie je poškodená alebo povytiahnutá. Čidlo sa dá provizórne otestovať protitlakom - nesmie prepúšťať tlak. Postačí na to obyčajná ručná hustilka, pripojená k hadičke, ktorá k MAP vedie. Opatrne stláčaš pumpičku a v istom bode musí byť patrný odpor. Tlak by nemal ubúdať, čo zistíš tak, že po hustilka nejde ľahko stlačiť ďalej.
Ja by som sa ale najskôr zameral na snímač teploty vody. ECU si môže myslieť, že je ešte voda studená a zmes je stále obohacovaná (ľudovo povedané to ide na "sytič" aj keď je motor zohriaty). Čidlo nájdeš zozadu motora, našroubované do telesa termostatu. Má bledomodrý konektor s dvomi pinmi. Pri zoriatom motore by si na ňom mal namerať 250-300ohmov, pri studenom rádovo kiloohmy. Ak by bolo vadné, nové stojí do 500,-Sk. Vadný môže byť ale aj konektový spoj a vedenie od neho.
Najideálnejšie by teda bolo, merať tieto hodnoty na konektore ECU. Keby si napísal o aké vstrekovanie ide, možno by som pohľadal aj na ktorých pinoch presne treba merať. Predpokladám že máš motor BDY alebo BDZ a ECU Magneti Marelli, ale treba kuknúť ktorý presne typ (MMG5, MMG6...). Skús sa kuknúť.
predtým, ako by som sa pustil do vyššie uvedených pokusov, skúsi by som skontrolovať a prečistiť konektory v motorom priestore, špeciálne tie čo sú nad horným silentblokom motora.