Zdravím BXáky, lidi mám následující problém s palivovou soustavou.
Miláček BX 1.9 TZD mi začne krutě zlobit kdykoliv dojíždím nádrž. Auto absolutně ztratí výkon – nejde palivo. Poté následuje problematické zdlouhavé startování, abych vůbec dojel.
Ještě krátký příběh k tomuto: Nikdy dřív takovýto problém nebyl, běžně jsem jezdil hafo kilometrů „na kontrolku“. Letos v létě jsem po dlooouhé době natankoval plnou nádrž nafty až po víčko. Jezdil jsem jezdil, a jak palivo postupně ubylo tak najednou se mi stalo, že motor začal zhasínat. Byl jsem z toho dost překvapený, a po předvedení problému u jednoho známého v servisu mi oznámil, že se asi odporoučelo palivové čerpadlo. Zkratkou se dostávám k tomu, že nakonec vyčistil palivový filtr a profouknul trubky a jelo to. Auto mi předal se slovy: „Jo a nevyjížděj nádrž až do dna, je tam bordel jako prase.“
Když jsem pak dojel k pumpě, všiml jsem si že v celém hrdle ústí nádrže je jakýsi hnědý povlak neznámého původu - prostě humus. Nicméně, dotankoval jsem a jezdil. Včera jsem měl opět již málo paliva (ale kontrolka ještě ani zdaleka nesvítila, ručička ukazovala něco mezi Nic a 1/4 nádrže a dojel jsem s šílenýma problémama tak tak k pumpě. Po dotankování cca 20ti litrů opět vše OK.
No a teď moje dotazy:
1) Je skutečně možné, aby byl v nádrži takový sajrajt, aby to bránilo čerpadlu v nasávání tolik, že se motor neudrží v chodu? Čerpadlo je BOSCH, filtr měněn v létě.
2) Není možné, že je někde v hadičce v nádrži např. malá prasklina, která jakmile se dostane nad hladinu začne přisávat vzduch až zavzdušní celé potrubí?
3) Je naftové čerpadlo konstruováno tak, že dokáže natáhnout palivo i ze zavzdušněného potrubí (umí sát i vzduch?) To pro potvrzení/vyvrácení bodu 2.
4) Tady na webu jsem našel diskusi (.link. kde už někdo řešil čištění nádrže. Pochopil jsem, že nádrž tedy nejde někde dole vypustit, případně odsát obsah hadičkou. Je tedy vyndání nádrže opravdu taková pakárna? Jsou s tím spojené i nějaké jiné demontážní práce (náprava?). Je tu nějaký doporučeníhodný servisman (Brno + okolí), kdo by mi to provedl? A cena? Díky moc za reakce.
Zdravím BXáky, lidi mám následující problém s palivovou soustavou.
Miláček BX 1.9 TZD mi začne krutě zlobit kdykoliv dojíždím nádrž. Auto absolutně ztratí výkon – nejde palivo. Poté následuje problematické zdlouhavé startování, abych vůbec dojel.
Ještě krátký příběh k tomuto: Nikdy dřív takovýto problém nebyl, běžně jsem jezdil hafo kilometrů „na kontrolku“. Letos v létě jsem po dlooouhé době natankoval plnou nádrž nafty až po víčko. Jezdil jsem jezdil, a jak palivo postupně ubylo tak najednou se mi stalo, že motor začal zhasínat. Byl jsem z toho dost překvapený, a po předvedení problému u jednoho známého v servisu mi oznámil, že se asi odporoučelo palivové čerpadlo. Zkratkou se dostávám k tomu, že nakonec vyčistil palivový filtr a profouknul trubky a jelo to. Auto mi předal se slovy: „Jo a nevyjížděj nádrž až do dna, je tam bordel jako prase.“
Když jsem pak dojel k pumpě, všiml jsem si že v celém hrdle ústí nádrže je jakýsi hnědý povlak neznámého původu - prostě humus. Nicméně, dotankoval jsem a jezdil. Včera jsem měl opět již málo paliva (ale kontrolka ještě ani zdaleka nesvítila, ručička ukazovala něco mezi Nic a 1/4 nádrže a dojel jsem s šílenýma problémama tak tak k pumpě. Po dotankování cca 20ti litrů opět vše OK.
No a teď moje dotazy:
1) Je skutečně možné, aby byl v nádrži takový sajrajt, aby to bránilo čerpadlu v nasávání tolik, že se motor neudrží v chodu? Čerpadlo je BOSCH, filtr měněn v létě.
2) Není možné, že je někde v hadičce v nádrži např. malá prasklina, která jakmile se dostane nad hladinu začne přisávat vzduch až zavzdušní celé potrubí?
3) Je naftové čerpadlo konstruováno tak, že dokáže natáhnout palivo i ze zavzdušněného potrubí (umí sát i vzduch?) To pro potvrzení/vyvrácení bodu 2.
4) Tady na webu jsem našel diskusi (http://www.bxclub.cz/page/kod-24/ls-7934571/rubrika-16827/p-7934571.html#p7934571), kde už někdo řešil čištění nádrže. Pochopil jsem, že nádrž tedy nejde někde dole vypustit, případně odsát obsah hadičkou. Je tedy vyndání nádrže opravdu taková pakárna? Jsou s tím spojené i nějaké jiné demontážní práce (náprava?). Je tu nějaký doporučeníhodný servisman (Brno + okolí), kdo by mi to provedl? A cena? Díky moc za reakce.
jo bordel v nádrži dokáže pěkně pozlobit, podle toho co píšeš budeš mít už znova zesr. filtr, než dáš novej tak tu nádrž vyndej a vypléchni - nejlíp arvou a horkou vapkou, nejlíp se to dělá na zvedáku- drží na 6, nebo 8 šroubech M8 pod zadní sedačkou a kobercem, samozřejmě odpojit hrdlo, hadice a odvětrání a konektor, nedá se vypustit a něco váží i prázdná takže radši ve 2 lidech, jinak když vyjedeš nádrž na doraz tak na filtru je ruční pumpička a na čerpadle odvzd. šroubek, čerpadlo si tosamo většinou nenatahne
jo bordel v nádrži dokáže pěkně pozlobit, podle toho co píšeš budeš mít už znova zesr. filtr, než dáš novej tak tu nádrž vyndej a vypléchni - nejlíp arvou a horkou vapkou, nejlíp se to dělá na zvedáku- drží na 6, nebo 8 šroubech M8 pod zadní sedačkou a kobercem, samozřejmě odpojit hrdlo, hadice a odvětrání a konektor, nedá se vypustit a něco váží i prázdná takže radši ve 2 lidech, jinak když vyjedeš nádrž na doraz tak na filtru je ruční pumpička a na čerpadle odvzd. šroubek, čerpadlo si tosamo většinou nenatahne
Přikláním se také k demontáži a vypláchnutí, není to nic hrozného, jen si dej pozor na táhlo hydrauliky, které vede pod nádrží, musíš ho vzadu u korektoru odpojit a snaž se ho moc neohnout při vyndavání nádrže...
Přikláním se také k demontáži a vypláchnutí, není to nic hrozného, jen si dej pozor na táhlo hydrauliky, které vede pod nádrží, musíš ho vzadu u korektoru odpojit a snaž se ho moc neohnout při vyndavání nádrže... ;)
není to tak hrozny, ač se to tak zdá. existuje sériově vyráběná odsávačka, funguje na stlačený vzduch, ale my to řešíme trochu jinak. lze využít staré štěrbinové filtry z náklaďáku či pouhé třílitrové flašky s korkovými špunty, trochu hadic, jedno staré čerpadlo ze stříkačky a trochu umu. Do první flašky přivedeš hadici ke dnu, nad ní tahokovovou mřížku, na něj položíš v dětské pleně(bavlněná) zabalený aktivní uhlí ze starého filtru z benzíňáku a nad něj znovu tahokov. Z hořejšku flaše hadice ven a dobře utěsnit, v druhé flašce je jen hadrový filtr a v třetí je čerpadlo ze stříkačky. po připojění k napětí 12voltů to na jedné straně nasává a druhé vytlačuje. Takže, chvíli luxuješ dno, kam dosáhneš a chvíli ho vystříkáváš ropou jako vapkou. Dá se to udělat celkem pohodlně, jen se musí auto naklonit na stranu spolujezdce aby kal tekl k otvorům pro sací koš a plovák. Osobně bych pak prověřil těsnost příruby tankovacího hrdla z vnitřku blatníku, je to tam často vyrezlé a kolo tam hází bordelíky.
není to tak hrozny, ač se to tak zdá. existuje sériově vyráběná odsávačka, funguje na stlačený vzduch, ale my to řešíme trochu jinak. lze využít staré štěrbinové filtry z náklaďáku či pouhé třílitrové flašky s korkovými špunty, trochu hadic, jedno staré čerpadlo ze stříkačky a trochu umu. Do první flašky přivedeš hadici ke dnu, nad ní tahokovovou mřížku, na něj položíš v dětské pleně(bavlněná) zabalený aktivní uhlí ze starého filtru z benzíňáku a nad něj znovu tahokov. Z hořejšku flaše hadice ven a dobře utěsnit, v druhé flašce je jen hadrový filtr a v třetí je čerpadlo ze stříkačky. po připojění k napětí 12voltů to na jedné straně nasává a druhé vytlačuje. Takže, chvíli luxuješ dno, kam dosáhneš a chvíli ho vystříkáváš ropou jako vapkou. Dá se to udělat celkem pohodlně, jen se musí auto naklonit na stranu spolujezdce aby kal tekl k otvorům pro sací koš a plovák. Osobně bych pak prověřil těsnost příruby tankovacího hrdla z vnitřku blatníku, je to tam často vyrezlé a kolo tam hází bordelíky.